امیر قطر وارد تهران شد وزیر خارجه کویت عازم ایران شد وزیر خارجه بلاروس وارد تهران شد + عکس معاون اجرایی رئیس جمهور: پیکر آیت الله رئیسی فردا پیش از مغرب به خاک سپرده خواهد شد + فیلم وزیر خارجه مصر برای اولین‌بار به تهران آمد ویدئو | نوه‌های شهید رئیسی در آغوش رهبرمعظم انقلاب فرماندار مشهد: تاکنون ۱۰۰ هزار نفر در سایر استان‌ها برای حضور در مراسم خاکسپاری رئیس جمهور ثبت‌نام کرده‌اند ویدئو | ورود نخست وزیر سوریه برای شرکت در مراسم گرامیداشت شهید جمهور و شهدای همراه ویدئو | ورود رئیس مجلس لبنان برای شرکت در مراسم گرامیداشت شهید جمهور سخنگوی دولت: روسای برخی کشور‌ها برای اولین‌بار به ایران می‌آیند + فیلم فردا (۳ خرداد ۱۴۰۳) تمام ادارات و دستگاه‌های دولتی تبریز تعطیل شد تشکیل جلسه شورای عالی امنیت ملی با حضور تمام اعضا دیدار اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس با رهبر معظم انقلاب نخست وزیر ارمنستان با رهبر انقلاب دیدار کرد+ فیلم رئیس دومای روسیه وارد تهران شد دعا‌هایی که رهبر انقلاب در نماز بر پیکر شهیدان خدمت خواندند؟ پاسخ طحان نظیف به شائبه پایان مدت زمان ریاست مجلس ورود نخست‌وزیر ارمنستان به تهران+ فیلم
سرخط خبرها

چین: ارسال سلاح به اوکراین صلح ایجاد نمی‌کند

  • کد خبر: ۱۵۱۸۱۳
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳
چین: ارسال سلاح به اوکراین صلح ایجاد نمی‌کند
معاون سفیر چین در سازمان ملل گفت که یک سال پس از جنگ اوکراین "حقایق صریح نشان می دهند که ارسال تسلیحات صلح را به ارمغان نمی آورد."

به گزارش شهرآرانیوز، دای بینگ، معاون سفیر چین در سازمان ملل روز پنجشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد افزود: ریختن بنزین روی آتش فقط تنش ها را تشدید می کند. طولانی شدن و گسترش درگیری تنها باعث می شود مردم عادی بهای سنگین تری بپردازند. ما آماده ادامه ایفای نقش سازنده در حل و فصل بحران اوکراین و ایجاد صلح در اولین زمان هستیم.


نماینده چین تاکید کرد: سلاح های هسته ای قابل استفاده نیستند و نمی توان در یک جنگ هسته ای جنگید. همه طرف ها باید علیه استفاده یا تهدید استفاده از سلاح های هسته ای با یکدیگر متحد شوند، از گسترش سلاح های هسته ای جلوگیری و از بحران هسته ای اجتناب کنند.

۱۹۳ عضو سازمان ملل از روز گذشته در حال بررسی پیش‌نویس قطعنامه ای پیشنهادی هستند که خواستار «توقف خصومت‌ها» و خروج نیروهای نظامی روسیه از خاک اوکراین در داخل مرزهای شناخته‌شده بین‌المللی است.
 

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

ایالات متحده بر اساس آمارها از زمان آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین در پنجم اسفند سال گذشته تاکنون، حدود ۶۸ میلیارد دلار به کی‌یف کمک نظامی و مالی کرده است. دولت بایدن حتی در شرایطی که روسیه پیشنهاد آتش بس موقت را مطرح و سازمان ملل از آن استقبال کرده بود، وعده ارسال حمایت‌های نظامی و تسلیحاتی را داده بود که به اعتقاد تحلیلگران نشانه تمایل واشنگتن برای ادامه درگیری‌ها و تشدید تنش‌ها در اوکراین است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->